40 de ani de Volkswagen Polo





Cele mai importante aspecte cu şi despre Polo din patru decenii
La cel mai cunoscut show de automobile clasice, Techno Classica, atentia a fost concentrată pe aniversarea celor 40 de ani de Polo.

Volkswagen Classic a prezentat la standul său din Essen şapte reprezentanti prestigioşi ai celor cinci generaţii Polo. Este vorba de o selecţie de "martori contemporani" fiecărei epoci a modelului Polo - începând cu Polo-ul "originar", din 1975, care este punctul de plecare al poveştii de succes care se derulează de patru decenii. Printre exponate s-a numărat şi singurul exemplar rămas al prototipului cu G-Lader pentru Recordul Mondial din 1985, omologul său din producţia de serie ulterioară, adică Coupé G40, dar şi fascinantul concept 'Eco Polo' cu un consum de circa 2 litri de motorină la 100 km, popularul Polo III Open Air - o ediţie specială cu feeling de cabriolet "montat" din fabrică şi conceptul unui Polo cabriolet integral de la Karmann, care nu a ajuns însă niciodată în producţia de serie. Bineînţeles că a fost prezentată şi actuala generatie a modelului Polo (6R). Modelul ales a fost unul care, în ciuda vârstei fragede, a scris deja istorie: Polo R WRC de 300 CP cu care Sébastien Ogier şi Volkswagen Motorsport au câştigat Campionatului Mondial de Raliuri în 2013 şi 2014.

Polo I L,  fabricat în 1975, 0,9 litri, 4 cilindri, benzină, 29 kW (40 CP)
Acest Polo a fost disponibil doar pentru scurt timp în nuanţa 'Oceanic Blue', cu care a fost expus la stand în versiunea de echipare superioară L. De la exterior, versiunea L poate fi identificată în baza barelor de protecţie cromate (sunt argintii mat la modelul de bază) şi a bandourilor cromate subţiri de pe profil. Printre altele, rafinamentul interiorului este accentuat de tapiţeria diferită de ce a de serie.

Polo II hatchback, model 'Eco', fabricat în 1988, 0,9 litri, doi cilindri, diesel, 29 kW (40 CP)
A doua generaţie Polo este reprezentată de un concept-car creat pentru a asigura eficienţă maximă şi a introduce tehnologii high-tech: motor diesel cu injectie directă de combustibil, recircularea gazelor de eşapament, un sistem care decupla automat ambreiajul permiţând maşinii să ruleze liber datorită propriei energii cinetice, G-Lader pentru performanţe de top şi o transmisie semi-automată cu cinci trepte de viteză.

Polo II G40 'Record Mondial', fabricat în 1985, 1,3 litri, patru cilindri, benzină, 95 kW (129 CP)
Acest unic (împrumutat de la fundaţia Foundation AutoMuseum Volkswagen) face de asemenea parte din a doua generaţie. A fost folosit în 1985 pentru a prezenta în mod impresionant noua tehnologie G-Lader, în cadrul unei încercări de 24 de ore de a stabili un nou record mondial pe propria pistă de teste a Volkswagen, din Ehra-Lessin. Cu o viteză medie de 208 km/h, recordul anterior de 168,6 km/h din clasa 1.300 ccm a fost evident depăşit.

Polo II G40, fabricat în 1992, 1,3 litri, patru cilindri, benzină, 83 kW (113 CP)
Sub capota acestui Polo Coupé se află de asemenea motorul cu compresor având forma literei G (a unui melc), care i-a dat şi numele G-Lader, dar maşina provine din a doua ediţie, fără limitare. Poate fi identificat în baza farurilor dreptunghiulare, a blocurile optice spate mai mari şi a zonelor de deformare mai mari.

Polo III Open Air, fabricat în 1998, 1,4 litri, patru cilindri, benzină, 44 kW (60 CP)
A treia generaţie a modelului de succes a fost reprezentată de această ediţie specială Polo produsă pentru piaţa europeană, cu plafon rabatabil electric, a cărui dimensiuni permiteau chiar şi pasagerilor din spate să se deplaseze sub cerul liber. De asemenea prin amabilitatea fundaţiei AutoMuseum Volkswagen.

Polo IV GTI Cabriolet, fabricat în 2007, 1,8 litri, patru cilindri, benzină, 110 kW (150 CP)
Un alt model unic a reprezentat a patra generaţie: Karmann din Osnabrück şi-a demonstrat expertiza în privinţa designului, construcţiei şi calitătii automobilelor decapotabile la salonul auto IAA din Frankfurt din anul 2007, prezentând acest concept-car. Linia înclinată a plafonului închis conferă modelului Polo o siluetă de coupe; în baza unui mecanism sofisticat, plafonul dispare complet sub sistemul de acoperire a portbagajului. Luneta din sticlă este ridicată electric, pentru a oferi acces nerestricţionat la portbagaj.

Polo V R WRC, fabricat în 2013, 1,6 litri, patru cilindri, benzină, aprox. 220 kW (300 CP)
Campionul mondial: Volkswagen a reuşit să-şi adjudece victoria încă de la prima etapă specială a Raliului Monte Carlo în sezonul său de debut din 2013, cu Sébastien Ogier şi co-pilotul său Julien Ingrassia la bordul nou-nouţului Polo R WRC. A fost startul perfect: la finele sezonului, atât constructorul, cât şi pilotul şi co-pilotul îşi asiguraseră titlurile la Campionatului Mondial de Raliu. Polo R WRC expus la Essen prezintă tehnologia şi designul primului model.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu