Istoric Volkswagen Jetta - Sedanul european ce a cucerit America!


Istoria si traditia modelului Volkswagen Jetta pornesc din anul 1979 cand, aflat la prima generatie, a fost introdus pentru a umple nisa de cerere pentru un model ceva mai mare, pozitionat peste hatchback-ul VW Golf. De-a lungul timpului, si pe diverse piete de pe glob, VW Jetta a fost marketat si sub diverse alte denumiri, cum ar fi: Atlantic, Bora, City Jetta, Fox, GLI sau Vento. 

Oficialii marcii din Wolfburg au apelat la serviciile lui Giorgetto Giugiaro si ale companiei sale ItalDesign pentru a defini linia de stil a proiectului. A rezultat mai mult decat un model conventional in trei volume care a umplut nisa existenta in gama de produse Volkswagen intre Golf si Passat. Prima generatie a fost produsa pe platforma Golf, iar gurile rele s-au grabit sa-l catalogheze grept un simplu Golf cu portbagaj. Insa Jetta era disponibila si in versiunea Coupe cu doua usi, reprezentand nu numai un veritabil succes pe piata nord-americana ori un trend al acelor vremuri, ci si o sursa imediata de inspiratie.




Volkswagen Jetta a fost mult timp cel mai bine comercializat model european in SUA, aspect important de amintit pentru a intelege de ce aceasta noua generatie se prezinta astfel. Tot gratie succesului inregistrat in America, in iunie 2010 Jetta a fost dezvelita in premiera oficiala in Times Square din New York, conceptul ce a stat la baza (VW NCC) fiind etalat initial tot in SUA, la Detroit Motor Show (in luna ianuarie), lucru putin obisnuit pentru un constructor european. Pe batranul continent, lansarea versiunii anterioare a modelului Jetta 2011 s-a facut, evident, in cadrul Paris Motor Show.

Cu ocazia Salonului Auto New York 2014, sedanul compact Volkswagen Jetta a primit un facelift discret.

Odata cu Jetta Facelift lansata in 2014, producatorul german din Wolfsburg a demonstrat ca dupa sase generatii, in care a avut o abordare clasica si oarecum previzibila, se pot face si surprize neasteptat de radicale si inedite.

Daca in mod normal lumea privea Jetta ca pe un frate mai mare al lui Golf, putin modificat genetic prin adaugarea unui portbagaj, noua Jetta defineste o noua categorie, New Compact Sedan. Se poate spune chiar, fara modestie, ca stam in fata unuia dintre cele mai reusite autovehicule Volkswagen din ultima jumatate de decada, cel putin in materie de tehnica si propulsii.

Modelul a fost vândut în peste 10 milioane de exemplare, concernul Volkswagen investind aproximativ 1 miliard de dolari pentru dezvoltarea noii Jetta si pentru extinderea si modernizarea unei părti a fabricii VW din Mexic. Intre timp, Jetta a trecut de la statutul de frate mai mare al Golfului la limuzina cu personalitate proprie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu