Arhitectura e-mobilității: conceptul Audi e-tron Sportback



- Va intra în productie începând cu 2019: al doilea Audi electric
- Emotional si puternic: design Audi coupé
- Lumini: farurile e-tron comunică cu mediul înconjurător

Studiu de design si un statement tehnologic, noua masină electrică are forma unui coupé: Audi a prezentat în această primăvară la Shanghai un concept auto versatil. Acest Gran-Turismo cu patru usi, Audi e-tron, este un concept full-electric (320 kW). Modelul combină elemente clasice Audi cu o serie de detalii inovatoare: o arhitectură electrizantă, tehnologie special adaptată pentru acest model si pachetul de actionare electrică.

Audi Sportback e-tron reprezintă un pas important în drumul spre mobilitatea electrică. Rupert Stadler, Presedintele Consiliului de Management Audi AG, a confirmat: "Noul nostru model Audi e-tron va iesi în evidentă în 2018 - prima masină electrică din acest sector de competitivitate pentru uz zilnic. Cu o autonomie de peste 500 de kilometri si o experientă specială de condus, vom transforma acest SUV într-un must-have al deceniului următor. Iar în 2019 va fi urmat de modelul de serie Audi e-tron Sportback - o versiune coupé cu design emotional care, la prima vedere, nu pare a fi un model electric."

 Interiorul de culoare deschisă al conceptului Audi e-tron Sportback oferă mai multă claritate functională si foloseste ca principiu de bază controlul reductiv. Ecranele expansive actionate prin touch-screen si pozitionate sub display-ul central, pe consola centrală si pe interiorul usilor oferă informatii si interactionează cu sistemele de la bord. Suprafetele orizontale de pe bord si consola centrală aparent suspendată în aer oferă senzatia de spatiu pasagerilor de pe cele patru scaune individuale.

Tehnologia de iluminare foloseste un concept innovator care îi oferă modelului vizibilitate atât pe timp de zi, cât si pe timp de noapte. Farurile Matrix LED controlate digital produc o iluminare excelentă atât pe fată cât si pe spate. Proiectoarele minuscule Digital Matrix îsi pun literalmente amprenta asupra drumului, transformând lumina într-un canal dinamic si versatil de comunicare cu mediul înconjurător. Brandul cu cele patru inele a fost primul din lume care a adoptat tehnologia farurilor full LED si a făcut cunoscută tehnologia Matrix LED, iluminarea laser tehnologia OLED. Studiul tehnologic prezentat la Shanghai aduce în premieră o serie de functii complexe care ghidează viziunea si interactiunea cu mediul înconjurător spre o nouă directie.

Iluminatoarele înguste de pe ambele părti pozitionate sub capotă - lumini care functionează pe timp de zi - devin ochii conceptului de design. Datorită unei tehnologii care combină LED-uri cu o suprafată cu micro-oglinzi, se poate proiecta o serie variată de miscări si semnale luminoase. Când automobilul porneste, sau când sunt deschise usile, sistemul generează semnale vizuale de bun venit folosind diverse segmente luminoase.

Sub luminile de zi, pozitionate în părtile laterale ale grilei Singleframe, sunt două mari zone luminoase care concentrează 250 de LED-uri. Acestea oferă multiple posibilităti de a crea semnale grafice de comunicare, chiar si în timpul deplasării.

Pentru propulsie, e-tron Sportback foloseste o configuratie care va fi adoptată si pentru producerea tuturor modelelor electrice Audi: un motor electric pe axul frontal si încă două pe cel din spate propulsează cele patru roti, transformând coupé-ul de înaltă performantă într-un quattro veritabil. 320 kW - chiar 370 kW în modul boost - furnizează un nivel de performantă pe măsură, generând un sprint de la 0 la 100 km/h (62.1 mph) în doar 4,5 secunde. Bateria de 95 kwh oferă o impresionantă autonomie de 500 de kilometri (NEDC).

Ca si în cazul conceptului predecesor, e-tron quattro, bateria lithium-ion cu răcire lichidă a noului studiu de design este pozitionată între axele de sub compartimentul pasagerilor. Instalarea în această pozite oferă un centru de gravitatie jos si o distributie echilibrată a greutătii pe axe (52:48 - fată/spate). Acest fapt îi oferă sportivului SUV o dinamică de condus remarcabilă si un nivel de sigurantă exeptional în comparatie cu alte vehicule din acelasi segment. Bateria poate fi încărcată de Combined Charging System cu două conexiuni pentru curentul alternativ (AC) si curent direct (CD).

Dr. Dietmar Voggenreiter, Membru al Consiliului de Management AUDI AG pe Marketing si Vânzări, întelege  importanta mobilitătii electrice pe piata din China: "Am luat intentionat decizia de a lansa noul concept Audi e-tron Sportback la Shanghai, întrucât China este principala piată pentru masinile electrice atât în ceea ce priveste infrastructura si suportul financiar, cât si în privinta vânzărilor. În tară sunt deja 150.000 de statii de încărcare, urmând ca până la sfârsitul anului 2017 să mai fie instalate încă 100.000. Suntem bine echipatipentru această crestere rapidă. În următorii cinci ani, vom pune la dispozite pentru piata din China încă cinci modele e-tron, inclusiv autovehicule propulsate doar pe baza bateriei cu autonomii care vor depăsi 500 de kilometri, ca de exemplu Audi e-tron Sportback."

Studiul de design prezintă în partea frontală grila octogonală Singleframe cu o formă amplă - cantitatea de aer necesară este redusă în cazul motorului electric, astfel că deschiderea a putut fi omisă. Suprafata sculpturală, vopsită în aceeasi culoare ca si caroseria, este decorată cu un pattern specific si cu logo-ul Audi.

Marginile suprafetei centrale sunt usor retrase pentru a permite aerului să treacă pe deasupra. Prizele de aer, încadrate de rame octogonale negre, structurează partea frontală.

Capota cu marginile coborâte, pragul frontal si arcadele de deasupra rotilor în combinatie cu segmentele luminoase conferă acestui model Audi un aspect inconfundabil.

Designerii Audi au creat de asemenea prin designul capotei traiectorii speciale pentru curentii de aer. Capota prezintă două punti laterale paralele cu rotile care se unesc în partea frontală. Astfel, acestea capătă rolul unor deflectoare de aer, dar conferă si un aspect mai dinamic fată de structura unei masini cu motor cu combustie pozitionat frontal.

Lateralele masinii prezintă arcade proeminente deasupra rotilor cu linii ascutite care definesc remarcabila arhitectură quattro. Acestea nu doar oferă o dovadă vizuală a stabilitătii si dinamicii, dar integrează AND-ul brandului în noul model concept. Rotile de dimensiune mare (23 de inch) cu un design în 6 spite accentuează prezenta încrezătoare a impunătorului coupé. Dimensiunile sale îl pozitionează în segmentul C, aproape de modelul Audi A7: 4.90 m lungime exterioară, 1.98 m lătime, 1.53 m înăltime si 2.93 m distantă între roti.

Mici camere înlocuiesc oglinzile exterioare. În afara avantajului aerodinamic pe care îl oferă, aceastea reduc zgomotul si elimină punctul mort datorită pozitionării paralele si nu oblice fată de vehicul. Imaginile sunt afisate pe ecrane separate pozitionate pe usi. Acest detaliu va fi cu sigurantă inclus pe modelul de serie.

La Frankfurt Motor Show din 2015, Audi a dezvăluit conceptuul e-tron quattro - predecesorul primului automobil electric de serie al brandului. SUV-ul a fost reconfigurat radical, astfel că acum oferă o autonomie de 500 km si spatiul confortabil al unui automobil Audi full-size. Oferă performanta unei masini sport - Audi e-tron accelerează de la 0 la 100 km în doar 4.5 secunde. SUV-ul electric va intra pe piată în 2018. Iar conceptul e-tron Sportback va intra în productie în 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu