Volkswagen prezintă automobile clasice, alături de viitorul auto, la Classic Days 2018



Un eveniment unic, sportiv şi plin de pasiune: Volkswagen prezintă automobile clasice, alături de viitorul auto, la Classic Days 2018.

Wolfsburg/Jüchen - Volkswagen Classic va prezenta şase automobile atent alese la festivalul Classic Days al automobilelor clasice, care va fi organizat la Schloss Dyck din Jüchen, între 3 şi 5 august. Volkswagen Classic trimite trei prototipuri rare la Jüchen, pentru cea de-a 13-a ediţie a acestui eveniment dedicat automobilelor retro: două automobile de raliu, Golf Mk3 A59 'Rallye' şi Golf Mk2 'Pikes Peak' cu două motoare, plus eleganta decapotabilă Volkswagen Type 3. Volkswagen SP 2 va aduce un aer brazilian exotic în Rhainland, în timp ce decapotabila 1303 Beetle şi 'Yellow Black Racer promit plimbări de vară de neuitat.

Motoare răsunând pe întreaga proprietate, tot felul de exponate interesate din 11 decenii de istorie automobilistică şi motorsport istoric, combinate cu standuri pe diferite teme, muzică şi lifestyle: garden-party-ul auto organizat pe fundalul istoricului palat Schloss Dyck este cunoscut şi sub denumirea 'German Goodwood'. Şi în 2018, evenimentul Classic Days va îmbina motorsport-ul, cu un adevărat muzeu în aer liber, la care se adaugă evenimentul Concours d'Élegance pentru pasionaţi. Toate acestea vor atrage zeci de mii de vizitatori la Schloss Dyck.

Visuri în aer liber, în Classic Corner
Vara înseamnă decapotabilă. Astfel, Volkswagen Classic prezintă în Classic Corner două decapotabile recent restaurate. Modelul Type 3 vopsit în albastru Golf Blue a fost fabricat în 1961 şi este nici mai mult, nici mai puţin, decât o maşină de vis. Versiunea decapotabilă a modelului Volkswagen 1500 a fost o simbioză de succes între tehnologia deja consacrată şi tehnologia rafinată de Volkswagen, plus expertiza Karmann în domeniul decapotabilelor. Dar cabrioletul cu patru locuri nu a ajuns niciodată în producţia de serie, ci au fost fabricate manual doar câteva exemplare.

Versiunea americană a decapotabilei 1303 Beetle provine, de asemenea, din colecţia de automobile Volkswagen Osnabrück. Modelul Beetle cu motor de 1,6 litri de 37 kW (50 CP), construit în anul 1980, a fost recent restaurat în detaliu, fiind acoperit acum cu un strat nou de vopsea Viper Green metalizat.

Colorat şi exotic
Modelul Volkswagen SP 2 din 1974 va fi, fără doar şi poate, o apariţie cu adevărat exotică în regiunea germană Rhainland. Maşina a fost fabricată artizanal de Karmann Ghia do Brasil din São Paulo, între 1972 şi 1976. Coupe-ul sportiv cu motor instalat în spate are la bază şasiul modelului Volkswagen 1600 Type 3. Brazilianul sportiv cu 48 kW (65 CP) nu a fost din păcate niciodată introdus pe piaţa europeană. Exemplarul SP 2 prezentat la Classic Days este un automobil extrem de rar pe pământ european, inclusiv datorită finisajului în nuanţa Violetta Pop.

Un alt automobil cu o vopsea ieşită din comun din Classic Corner este modelul galben/negru Beetle GSR. Doar 3.500 de astfel de exemplare au fost produse în 1973. Fiind construit pe baza modelului Volkswagen 1303 S, cu motor de 1,6 litri de 50 CP, acest model a reprezentat punctul culminant al istoriei Beetle din anii 70. GSR a făcut vâlvă în acea perioadă, deoarece s-a iscat teama că şoferii ar putea considera combinaţia de culori Saturn Yellow şi Matt Black ca pe o invitaţie de a conduce cu viteză prea mare. Acum, modelul este un automobil clasic la mare căutare.

Yellow Black Racer va participa la cursa specială Passion Pace Performance a automobilelor de la Autostadt, alături Volkswagen SP 2.

Rarităţi de raliu la Racing Legends
Evenimentul Racing Legends readuce la viaţă autovehiculele istorice de curse şi raliu, pe un circuit de 2,8 kilometri. Volkswagen Classic va participa la acest eveniment cu două autovehicule unice de raliu.

Golf Mk3 A59 'Rallye' din 1993 de la New Drivers' Paddock va reprezenta o atracţie pentru toată lumea, nu doar pentru fani. Automobilul cu o putere de 202 kW (275 CP) a fost comandat de Volkswagen Motorsport şi a fost construit de compania Schmidt din Cadolzburg. Golf Mk3 A59 'Rallye' este din nou pregătit de concurs, fiind recondiţionat în detaliu. Astfel va porni din nou la drum, în cadrul cursei Racing Legends.

Un alt exponat unic la Schloss Dyck este modelul cu două motoare Golf 'Pikes Peak', automobilul cu care pilotul profesionist Jochi Kleint a participat în 1987, pentru Volkswagen Motorsport, la Pikes Peak International Hill Climb, cel mai dur raliu montan din lume. Având la bază modelul Golf Mk2 GTI 16V, acest prototip făcea uz de două motoare care funcţionau independent, generând o putere maximă de 480 kW (652 CP). Jochi Kleint se va alinia la start cu acest puternic Golf în New Drivers' Paddock.

Legenda Pikes Peak prezentată în premieră în Germania, la Schloss Dyck
Dar Volkswagen va privi şi în viitor la Classic Days, prezentând modelul de 500 kW (680 CP), I.D. R Pikes Peak1 la Schloss Dyck. Este pentru prima dată când acest bolid este prezentat în Germania. Automobilul de curse pur electric a stabilit anul acesta, în iunie, un nou record pentru automobilele de curse electrice la Pikes Peak International Hill Climb, cu Romain Dumas (F) la volan. Rezultatul a fost chiar suficient de bun pentru a stabili un nou record la general, de 7:57.148 minute. I.D. R Pikes Peak redus recent şi timpul-record de la Goodwood Festival of Speed, la 43,86 de secunde. Autostadt îl va prezenta pe deţinătorul dublului record în cadrul expoziţiei Passion Pace Performance de pe 'Sophoren Allee'.


Sursa: Volkswagen Romania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu