Noul Volkswagen Golf a fost încoronat la New York drept regele absolut al acestui an după ce a primit distincţia "Maşina Anului în Lume".
Victoria noului Golf de al Salonul auto de la New York este una de proporţii, mai ales că în urmă cu
puţin timp, la începutul acestei luni, a fost desemnat drept "Maşina
Anului în Europa".
După
ce la începutul acestui an erau anunţaţi cei zece finalişti ai
competiţiei Maşina Anului în Lume, azi a fost desemnat marele
câştigător, Volkswagen trecându-şi în palmares pentru al doilea an
consecutiv trofeul.
Anul trecut modelul câştigător a fost citadina
Volkswagen Up!.
Ceilalţi trei finalişti sunt: Mercedes-Benz Clasa
A, Porsche Boxter/Cayman şi Scion FR-S (comercializat şi ca Subaru BRZ
sau Toyota GT 86). Noul Golf a reuşit cu fiecare generaţie a sa să vină
cu noutăţi care au împins înainte şi au dinamizat tot mai mult clasa
compactă, iar platforma MQB, pe care este construit, este la ora actuală
poate cea mai apreciată din lume.
Astfel că dubla victorie a Golfului,
la Geneva şi la New York, nu poate fi una surprinzătoare.
Volkswagen Golf a mai câştigat marele premiu şi în 2009. "Câştigarea
acestui premiu din nou arată că Golf are peste tot în lume propria lui
clasă. Această maşină stabileşte mereu noi standarde în materie de
eficienţă şi impact asupra mediului înconjurător şi nu numai. Spre
exemplu în curând Golf va fi lansat şi în versiunile hibrid plug-in şi
100% electric", a spus Martin Winterkorn, CEO Volkswagen.
La
categoria supersport marele premiu i-a revenit lui Porsche
Boxter/Cayman, prezent şi pe podiumul categoriei principale, alături de
Golf, ceea ce înseamnă că grupul Volkswagen şi-a trecut în cont şi
această distincţie. Alţi doi finalişti au mai fost votaţi la această categorie: Ferrari F12 Berlinetta şi Scion FR-S / Subaru BRZ / Toyota 86 / GT 86. În schimb la categoria maşinilor verzi câştigătorul a fost Tesla Model S, care s-a impus în faţa lui Renault Zoe sau Volvo V60 Hibrid Plug-in.
Premiile
Maşina Anului în Lume sunt organizate de o asociaţie non-profit,
coordonată de un bord executiv format din jurnalişti din America de
Nord, Europa şi Asia. Maşinile au fost votate de 66 de jurnalişti din 23 de ţări.
Spre deosebire de competiţia care desemnează Maşina Anului în Europa,
aceasta nu are afiliată nicio publicaţie din lume. Cele două competiţii
sunt cele mai prestigioase din lumea auto.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu