Frankfurt 2013: 20 de ani de Audi Space Frame

Acum 20 de ani, în cadrul salonului auto de la Frankfurt, Audi a prezentat "ASF" (Audi Space Frame) – un concept inovativ de caroserie din aluminiu ce avea să revoluţioneze construcţia de automobile.

 

 Săptămâna viitoare, la deschiderea Salonului Auto de la Frankfurt, atenţia se va îndrepta încă o dată asupra unui vehicul având la bază principiul de construcţie ASF: noul Audi A8.




Acum 20 de ani, natura a reprezentat sursa principală de inspiraţie a inginerilor. Spre exemplu, cantitatea de material folosită la construcţia fagurelui unui stup de albine este limitată pentru a atinge rezultate optime. Experţii în construcţie uşoară ai mărcii Audi au utilizat acest principiu la construcţia ASF, un cadru alcătuit din secţiuni extrudate şi profile turnate sub presiune. Panourile – plafonul, podeaua şi panourile laterale – sunt integrate în această construcţie prin intermediul unor îmbinări rezultate prin frecare, astfel încât să fie semiportante. Componentele individuale prezintă diverse forme şi secţiuni transversale, în funcţie de rolul acestora.



La doar un an după salonul auto de la Frankfurt, din anul 1993, compania a intrat pe piaţa auto cu o premieră mondială, modelul A8 fiind primul vehicul de serie cu o caroserie unitară din aluminiu. Din cele 336 de componente individuale, panourile au reprezentat partea majoritară, acestea fiind urmate de secţiuni şi noduri turnate. Asamblarea a fost realizata manual în proporţie de 75%. 

Modelele Audi A2 (2000), Audi TT (2006), Audi R8 (2008), cât şi două alte generaţii Audi A8 (2002 şi 2010) au continuat seria vehiculelor Audi dotate cu caroserie ASF. Din 1994, compania a construit, cu ajutorul principiului construcţiei ASF, un total de peste 750.000 de vehicule – modelele beneficiind de design complet din aluminiu sau din aluminiu hibrid.

Marţea viitoare, noul Audi A8 îşi face debutul la salonul auto de la Frankfurt. Graţie arhitecturii sale ASF şi unui mix inteligent de aluminiu şi oţel de înaltă rezistenţă, caroseria cântăreşte doar 231 kilograme. Utilizând exclusiv oţel, caroseria ar cântări cu aproximativ 40% mai mult. De exemplu, masa proprie a modelului Audi A8 3,0 TFSI quattro cu ampatament normal cântăreşte 1.830 kilograme. Această valoare plasează modelul ca fiind cel mai uşor vehicul cu tracţiune integrală din segmentul său.
Sursa: www.informatiiauto.ro si www.caricos.com


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu