Volkswagen face pasul spre universul masinilor electrice. Noul
E-Golf isi pregateste debutul in compania unui alt debutant E-Up!, ambii
destinaţi sa rescrie standardele unui segment slab populat.
Noul Volkswagen E-Golf vrea sa fie in clasa vechiculelor
electrice ceea ce Golf este pentru clasa compacta: un reper, un model de urmat.
Din acest motiv versiunea prietenoasa cu mediul a fost gandita sa ofere
performanţa, mobilitate şi autonomie fara egal. Bazat pe structura ultimei
generaţii Golf, modelul cu zero emisii vine cu o caroserie in cinci uşi şi o
serie de detalii care nu se regasesc pe nici un alt Golf.
Garda la sol uşor coborata ajuta maşina sa fie mai eficienta
aerodinamic, iar pneurile cu rezistenţa scazuta la rulare contribuie la
optimizarea randamentului in timpul rularii. Din aceleaşi raţiuni de ordin aerodinamic
grila motor este obturata de un ornament negru lucios, ventilaţia propulsorului
electric realizandu-se prin partea inferioara a barei de protecţie. Un element
tipic acestui model este dunga albastru-electric traverseaza grila şi continua
prin interiorul farurilor subliniind vizual apartenenţa la clasa maşinilor
electrice.
Priza de admisie a fost redesenata sub forma unui trapez,
iar grila acestuia inlocuita cu una noua. Spoilerul este pe jumatate schimbat,
partea frontala reuşind sa confere un aer uşor distinctiv noului E-Golf. Un alt
detaliu unic este şi ornamentul cromat pe suport lucios de culoare neagra al
spoilerului ce inlocuieşte luminile de ceaţa, ornament care vine sa dea un plus
de caracter versiunii electrice.
La fel ca şi GTD, GTI sau R, modelul E-Golf işi afişeaza cu
mandrie prenumele in partea dreapta a emblemei Volkswagen.
Noile jantele din aliaj cu finisaj cromat, uşor fumuriu,
este un al treilea detaliu prin care maşina electrica germana se diferenţiaza
de restul gamei.
In segmentul sau, concurenţii noului Volkswagen E-Golf pot
fi numaraţi pe degete: Ford Focus Electric, Nissan Leaf şi Renault Fluence E.V.
Ceea ce ii separa sunt performanţele. Electricul Golf promite sa fie liderul
segmentului din toate punctele de vedere. Sub capota va fi un motor ce va
produce 115 cai putere şi cuplu maxim instant de 270 Nm. Bagajul de putere
permite un demaraj de la 0 la 100 kmh in 10.4 secunde. Din raţiuni strict
economice, viteza maxima este limitata la 140 km. Deşi toate aceste cifre ii
asigura deja titlul de lider al clasei, ceea ce il va poziţiona deasupra
tuturor este autonomia.
Volkswagen afirma ca E-Golf poate parcurge 190 km cu
bateriile incarcate la maxim.
Energia este furnizata de baterii litiu-ion avansate şi
poate fi utilizata inteligent cu ajutorul funcţiilor Eco şi Eco+ ce ajuta la pastrarea
unui echilibru in timpul rularii asigurand propulsia cu resurse minime.
Sistemul electric primeşte un ajutor important şi din partea franelor
regenerative, care recupereaza energia disipata la franare şi livrata inapoi
spre baterii. De altfel, E-Golf dispune de un sistem unic de frane, cu patru
nivele de intensitate a captarii energiei botezate D1, D2, D3 şi B.
sursa: www.autopassione.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu