Volkswagen Golf Mk1 a fost primul autoturism hatchback al companiei Volkswagen, a fost prezentat în mai 1974. Predecesorul său era Volkswagen Beetle. Au fost produse peste 4.500.000 de exemplare, nu doar în Germania, ci și în Africa de Sud, Mexic, Australia și SUA.
La aparitia sa in anul 1974 Golf-ul a avut o misiune foarte dificila.
El a trebuit sa inlocuiasca mitul numit Volkswagen Beetle si sa se
ridice la asteptarile milioanelor de admiratori ai curentului creeat de
acesta.
Pana la acest moment Volkswagen dispunea de piete serioase de vanzare a masinilor, obisnuite cu acele caracteristici ce au facut sigla germana cunoscuta in intreaga lume: fiabilitate, robustete, simplitate si nu in ultimul rand unicitate. In plus, Beetle putea fi masina oricui: a pasionatilor sau a boemilor. Cu toate acestea, lunga perioada de fabricatie alaturi de o diminuare a vanzarilor pe plan global a determinat conducerea companiei sa se gandeasca la un inlocuitor pentru Beetle. Sub aceste auspicii, factorii de decizie din cadrul firmei erau constienti de faptul ca inlocuitorul lui Beetle va vi cel care va purta greul vanzarilor, in ciuda lansarii pe piata a Passat-ului cu numai un an mai devreme. De aceea si-au concentrat toate eforturile in slujba identificarii celei mai bune solutii in acest sens. In urma analizarii diferitelor propuneri, dintre care unele insistau pe mentinerea motorului amplasat in spate, cea mai buna solutie a fost considerata cea propusa de Giorgetto Giugiaro. Desi proiectul reprezenta un hatchback ceea ce nu era tocmai un element de noutate, totusi originalitatea cu care a fost interpretat acest concept de catre designerul italian a fost cea care a cucerit staff-ul Volkswagen, hotarandu-se intrarea in productie. Cu toate ca era vorba de un automobil complet nou, masina a primit o mostenire pretioasa de la predecesorul sau: unicitatea.
Pana la acest moment Volkswagen dispunea de piete serioase de vanzare a masinilor, obisnuite cu acele caracteristici ce au facut sigla germana cunoscuta in intreaga lume: fiabilitate, robustete, simplitate si nu in ultimul rand unicitate. In plus, Beetle putea fi masina oricui: a pasionatilor sau a boemilor. Cu toate acestea, lunga perioada de fabricatie alaturi de o diminuare a vanzarilor pe plan global a determinat conducerea companiei sa se gandeasca la un inlocuitor pentru Beetle. Sub aceste auspicii, factorii de decizie din cadrul firmei erau constienti de faptul ca inlocuitorul lui Beetle va vi cel care va purta greul vanzarilor, in ciuda lansarii pe piata a Passat-ului cu numai un an mai devreme. De aceea si-au concentrat toate eforturile in slujba identificarii celei mai bune solutii in acest sens. In urma analizarii diferitelor propuneri, dintre care unele insistau pe mentinerea motorului amplasat in spate, cea mai buna solutie a fost considerata cea propusa de Giorgetto Giugiaro. Desi proiectul reprezenta un hatchback ceea ce nu era tocmai un element de noutate, totusi originalitatea cu care a fost interpretat acest concept de catre designerul italian a fost cea care a cucerit staff-ul Volkswagen, hotarandu-se intrarea in productie. Cu toate ca era vorba de un automobil complet nou, masina a primit o mostenire pretioasa de la predecesorul sau: unicitatea.
In momentul in care exemplarul purtand numarul 1 a fost
prezentat presei in luna mai 1974, Volkswagen Golf incorpora deja acele
calitati specifice ce urmau sa-l faca celebru: exista acel stalp C
debordand de dinamism, propunea o inegalabila variabilitate in cadrul
segmentului sau de piata, dispunea de motoare agile si nu in ultimul
rand de siguranta cu un sasiu cat se poate de neutru combinat cu
tractiunea pe fata. Inca de la lansarea sa oficiala Golf-ul a
reprezentat un succes enorm. Presa l-a aclamat indelung, iar publicul
s-a grabit in showroomurile dealerilor pentru a face comenzi, mai multe
decat si-ar fi inchipuit conducerea vreodata. Solutia adoptata se
dovedise una de bun augur, intrecand orice fel de asteptari. A devenit
aproape imediat cea mai bine vanduta masina din Germania, cu toate ca
modelului Scirocco i-a fost atribuit titlul de ,,Masina Anului". Golf-ul
a repurtat un succes enorm si in Anglia in conditiile in care pe
aceasta piata exista un concurent serios, adica Austin Alegro.
Succesul Golf-ului i-a determinat pe analisti sa afirme ca acesta a
reusit sa creeze o clasa aparte, cea a hatchback-ului de familie. Desi
nu era nici pe departe primul hatchback din lume, totusi se poate spune
ca a fost primul hatchback cu priza la public. De ce? Pentru ca era
diferit, in stilul lui Beetle. Este adevarat ca la inceput parea
foarte putin probabil ca noul model sa se poata ridica la inaltimea
mostenirii lasate de Beetle. Insa Golf-ul a demonstrat nu numai ca a
reusit acest lucru, dar si-a creeat si propria personalitate, total
diferita de cea a predecesorului sau. Ca si Broscuta, a devenit
simbolul unui stil de viata, al unei atitudini sau a unei stari
sufletesti. Adevenit o adevarata definitie a masinii, un adevarat punct
de referinta pentru concurenta, ca fiind singurul vehicul din clasa
compacta cu statut independent de clasele sociale. Desi designul sau a
fost adaptat si actualizat, el a continuat sa reflecte abordarea
stilistica a brandului pe parcursul a sapte generatii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu