Volkswagen si cele sapte Golfuri: Incursiune in istoria modelului german


Golf este cel mai bine vândut model Volkswagen si a treia masină ca vânzare din lume, până în prezent fiind produse aproximativ 30 de milioane de exemplare. 7 generatii de poveste, 7 generatii de vis.

Volkswagen Golf Mk1 (1974-1983)
A durat o buna perioada de timp pana ca Volkswagen sa vina cu un inlocuitor pentru modelul Beetle, insa in cele din urma constructorul din Wolfsburg s-a achitat mai mult decat onorabil de aceasta sarcina. Iar acest lucru s-a datorat si ajutorului venit din partea celor de la Auto Union, care s-au ocupat de dezvoltarea platformei, respectiv italianului Giorgio Giugiaro, vinovat de partea stilistica a automobilului german.


Prezentata in luna mai a anului 1974, prima generatie a modelului Volkswagen Golf s-a dovedit un succes rasunator, autoturismul companiei din Wolfsburg atingand un milion de exemplare vandute in numai doi ani de la debut. De asemenea, tot in anul 1976, Volkswagen a dezvaluit si prima generatie a hot-hatch-ului Golf GTI, propulsata de un 1.6 de 110 cai putere.
Disponibil la vanzare pe mai toate continentele planetei, in multiple versiuni de caroserie, primul Volkswagen Golf a fost comercializat de-a lungul carierei sale in nici mai mult, nici mai putin de 6.72 milioane de unitati.


Volkswagen Golf Mk2 (1983-1991)
Poate ca proiectarea unui inlocuitor pentru iconicul Beetle s-a dovedit o adevarata durere de cap, insa nici dezvoltarea unui succesor pentru modelul Golf Mk1 nu a reprezentat o sarcina mai usoara pentru inginerii Volkswagen. Drept urmare, constructorul german a apelat la un mic artificiu: a lasat designul exterior aproape neschimbat si s-a apucat de operat cateva modificari la nivelul dimensiunilor.
Astfel, comparativ cu predecesorul sau, cea de-a doua generatie a de-acum popularului automobil din Wolfsburg masura cu pana la 170 de milimetri mai mult in lungime, ampatamentul crescand si el cu un generos 75 de milimetri. De asemenea, si latimea a luat in dimensiuni (cu aproximativ 55 mm), in timp ce ecartamentul fata, respectiv cel spate au fost marite cu 23, respectiv 50 de milimetri.

Dar asta nu e tot. Noul Volkswagen Golf Mk2 s-a bucurat si de numeroase tehnologii regasite in premiera in clasa compacta, precum sistemul ABS, servodirectia sau tractiunea integrala.
Asa cum era de asteptat, clientii modelului german au avut din nou la dispozitie si o versiune de inalta performanta GTI, care acum se bucura de serviciile unui motor de 1.8 litri, oferit fie cu doar patru, fie cu 16 valve. Mai mult de-atat, cea dintai varianta a fost livrata si in compania unui compresor mecanic, sub capota editiei speciale G60, puterea maxima urcand astfel la 160 CP.
Cea de-a doua generatie a modelului Volkswagen Golf s-a vandut de-a lungul vietii sale intr-un total de 6.41 milioane unitati.

Volkswagen Golf Mk3 (1991-1997)
Lansarea celei de-a treia generatii a de-acum iconicului Volkswagen Golf a avut loc in luna august a anului 1991, noul model iesind in evidenta printr-un design rotunjit si o lungime ce avea sa depaseasca bariera celor patru metri (4.074 mm). Asemeni predecesorului sau, si VW Golf Mk3 se putea lauda cu numeroase tehnologii, precum airbaguri laterale sau motorizari diesel echipate cu sistem de injectie directa.

In plus, noul automobil al constructorului din Wolfsburg era disponibil pentru prima oara si intr-o versiune break Referitor la varianta de inalta performanta GTI, aceasta a primit initial un 2.0 8V de 115 CP, care mai apoi avea sa fie inlocuit de un 2.0 16V ce dezvolta 150 cai putere. In cele din urma, clientii au avut la dispozitie si doua modele VR6, echipate cu cate o motorizare de 2.8, respectiv 2.9 litri.
Castigatoare a premiului European Car of the Year 1992, cea de-a treia generatie a modelului Volkswagen Golf s-a vandut in 4.96 milioane de unitati.

Volkswagen Golf Mk4 (1997-2003)
Modelul Volkswagen Golf a fost trecut printr-o revizuire completa si a luat din nou in dimensiuni - mai exact, lungimea totala a crescut pana la aproximativ 4.2 metri. Totusi, principala atractie a lui VW Golf Mk4 a fost calitatea interiorului, aflata cel putin pe aceeasi lungime de unda cu cea a unor automobile mult mai scumpe.



Construita pe aceeasi platforma cu Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia, dar si alte autoturisme ale consortiului german, cea de-a patra generatie a modelului Volkswagen Golf beneficia in premiera de o caroserie galvanizata, sistem de navigatie prin satelit, faruri cu xenon si tractiune integrala Haldex cu diferential central. De asemenea, automobilul din Wolfsburg se putea lauda si cu airbaguri de tip cortina, sistem electronic de stabilitate, motoare pe benzina echipate cu injectie directa, transmisie manuala cu sase rapoarte, dar si cu prima cutie automata cu dublu-ambreiaj (regasita pe versiunea R32). Referitor la varianta GTI, aceasta era pusa acum in miscare de un 1.8 turbo cu 20 de valve.
Cea de-a patra generatie a modelului german s-a vandut de-a lungul carierei sale in aproximativ 4.92 milioane de exemplare.

Volkswagen Golf Mk5 (2003-2009)
Construita pe platforma PQ35, ce promitea o rigiditate crescuta cu pana la 35 de procente, cea de-a cincea generatie a modelului Volkswagen Golf se bucura de o manevrabilitate imbunatatita considerabil. De asemenea, de pe lista cu picanterii nu lipseau nici farurile bi-xenon, senzorii de ploaie sau trapa panoramica.
Mai mult de-atat, noul VW Golf Mk5 se putea lauda si cu faptul ca este primul automobil de serie mare echipat cu propulsoare twincharged, ce includeau in componenta sa atat un compresor, cat si o turbina. Tot cu ocazia acestui model a fost lansata si cutia de viteze DSG cu sapte rapoarte.
In plus, a fost adaugata pentru prima oara si o versiune MPV de clasa compacta boteza Plus, in timp ce varianta GTI ascundea acum sub capota un 2.0 turbo de 200 cai putere. Modelul Volkswagen Golf Mk5 a fost comercializat de-a lungul vietii sale in aproximativ 3.27 de milioane de unitati.

Volkswagen Golf Mk6 (2008-2012)
Introdusa cu ocazia Salonului Auto de la Paris din 2008, cea de-a sasea generatie a modelului Volkswagen Golf beneficia de un design exterior usor imbunatatit, de acelasi tratament avand parte si aspectul interior. De asemenea, automobilul german a reusit sa-si adjudece si premiul European Car of the Year 2009, respectiv ratingul de cinci stele in cadrul testelor de siguranta organizate de Euro NCAP. In ceea ce priveste aspectul tehnic, modelul Volkswagen Golf Mk6 a reusit sa impresioneze prin prisma gamei de motorizari extrem de variate, dar si extrem de eficienta - de exemplu, versiunea BlueMotion inregistra emisii de dioxid de carbon de numai 99 de grame per kilometru.
Si de-aceasta data lista cu atractii tehnologice aducea numeroase noutati, precum sistem stop/start, sistem de recuperare a energiei la franare, suspensie DCC (dynamic chassis control), asistare la pornirea in panta, faruri cu LED-uri si nu numai.
Comercializat in intervalul 2008 - 2012, modelul Volkswagen Golf Mk6 este Golf-ul cu cea mai scurta perioada de viata.

Volkswagen Golf Mk7 (2012-)
Dezvaluita in urma cu 3 ani, in cadrul unui eveniment special organizat in orasul Berlin, cea de-a saptea generatie a modelului Volkswagen Golf se bucura de mai toate ingredientele necesare pentru a fi considerata cel mai avansat VW Golf din intreaga istorie. Popularul automobil al companiei din Wolfsburg este construit pe cea mai noua platforma a Grupului Volkswagen - platforma modulara MQB, ce gazduieste si modelele Audi A3, respectiv Seat Leon. Drept urmare, spre deosebire de modelul pe care l-a inlocuit, Golf 7 este mai lung (plus 56 mm), mai lat (plus 13 mm), mai spatios (plus 59 mm) si, nu in ultimul rand, mai putin inalt (minus 28 mm). De asemenea, cu o reducere ne intalnim si la nivelul greutatii, Volkswagen Golf 7 cantarind cu pana la 100 de kilograme mai putin comparativ cu generatia anterioara, cu numarul sase.

Revenind la istoria popularului automobil german, care este generatia ta favorita? De ce anume?

via www.4tuning.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu