Șasiul noului ID.: dezvăluirea celei mai inovatoare familii de vehicule electrice



Sasiul noului ID.: dezvăluirea celei mai inovatoare familii de vehicule electrice

Cortina a fost ridicată: Volkswagen a prezentat în premieră șasiul noii sale familii de modele electrice, respectiv ID.*. De asemenea, a oferit primele imagini cu platforma unică strategică pe care marca o va folosi pentru a transforma viziunea "ELECTRIC FOR ALL" în realitate. Matricea modulară pentru mașini electrice (Modular electric drive matrix - MEB) care stă la baza șasiurilor ID. este mesajul principal în vânzări (Unique Selling Proposition - UPS) al celor de la Volkswagen. Aceasta demonstrează și angajamentul companiei din Wolfsburg față de mobilitatea electrică.

Spre deosebire de practicile uzuale din piață, șasiul modelelor ID. nu este o platformă pentru mașini propulsate de un motor cu combustie internă modificată retroactiv. În schimb, șasiul a fost proiectat încă de la început pentru autovehicule electrice. Ca urmare, Volkswagen poate profita la maximum de potențialul său tehnologic. Mai mult, designul și conceptul mașinii sunt mai flexibile decât au fost vreodată - spectrul variază de la mașini compacte până la SUV-uri și furgonete. "ID. este un bornă importantă în dezvoltarea noastră tehnologică. Aceasta va fi prima mașină 100% electrică complet conectată, pe care milioane de oameni și-o vor permite", declară Christian Senger, șeful Liniei de Producție de e-Mobilitate Volkswagen.

Cu un design avangardist, generația de mașini ID. cu emisii zero va impresiona clienții prin autonomia sa, care se va apropia de nivelul obținut în prezent de mașinile propulsate de motoare pe benzină. ID. va fi primul membru al familiei care va fi scos la vânzare în anul 2020 - este vorba despre o mașină cu patru uși, compactă, complet conectată cu un preț similar celui al unui model Golf actual pe motorină. Mărimea interiorului și variabilitatea modelelor ID. vor redefini limitele acestei clase. Șoferul și pasagerii vor experimenta un confort excepțional la capitolul spațiu, comparabil celui specific următoarei clase superioare de mașini. Acest lucru devine posibil datorită unui ampatament extrem de lung și a consolelor scurte rezultate. Pentru aceste modele nu va mai fi nevoie de spațiul necesar pentru motoarele pe combustie internă, prin urmare osiile pot fi amplasate mult la exterior.

O privire aruncată asupra șasiului modelelor ID. dezvăluie un motor electric integrat în puntea din spate, bateria fiind plasată în podeaua mașinii. Acest lucru oferă o distribuție optimă a greutății pentru o plăcere maximă a condusului, oferind pasagerilor în același timp o poziționare confortabilă pe scaune. Transmisia de putere de la motor spre puntea din spate este realizată cu ajutorul unei cutii de viteze cu o singură treaptă. Conform standardului WLTP, autonomia fiecărui model ID. poate varia între 330 și 550 de kilometri. Sistemul de încărcare rapidă a bateriei de 125 kWh oferă timpi de așteptare semnificativ mai scurți și face posibilă încărcarea de la nivelul zero până la 80% în doar 30 de minute.

Matricea modulară pentru mașini electrice (MEB) pe care se bazează acest șasiu va servi ca matrice tehnică nu doar pentru modelele din familia Volkswagen ID., ci și pentru mașinile electrice ale celorlalte patru mărci ale grupului: Audi, SEAT, SKODA și Volkswagen Autovehicule Comerciale. Prin urmare, MEB va fi utilizată de cinci mărci diferite din trei regiuni ale lumii.

"Matricea modulară pentru mașini electrice (MEB) este, fără îndoială, cel mai important proiect din istoria Volkswagen, similar cu tranziția de la Beetle la Golf," declară Thomas Ulbrich, Membru al Consiliului de Conducere al mărcii Volkswagen responsabil de e-Mobilitate. "Aceasta va sta la baza producției a peste 10 milioane de mașini electrice la nivel de grup într-o primă etapă și va alimenta drumul nostru spre era electrică."



* Mașina nu este încă disponibilă la vânzare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu