Începe numărătoarea inversă: mai sunt doar câteva zile până la cursa I.D. R Pikes Peak


Wolfsburg (D) - Echipa face pregătirile finale, pe măsură ce tensiunea creşte. Săptămâna raliului "Pikes Peak International Hill Climb" începe luni (18 iunie), cu verificarea tehnică a autovehiculelor participante la cursa din Colorado Springs. Participarea este obligatorie pentru modelul I.D. R Pikes Peak, primul automobil de curse pur electric de la Volkswagen. Sesiunea oficială de antrenamente începe ziua următoare. "Adrenalina va creşte continuu, până la cursa de duminică", a declarat Romain Dumas, cel care a câştigat deja de trei ori cursa Pikes Peak şi va pilota acum I.D. R Pikes Peak.

Misiunea sa pentru "Cursa către nori" (engl. Race to the Clouds) este de a stabili un nou record pentru autovehiculele electrice. Misiunea sa a început oficial în 18 octombrie 2017. "La început, ni s-a pus efectiv o coală albă în faţă," îşi aminteşte directorul Volkswagen Motorsport, Sven Smeets. Decizia de a dezvolta un automobil de curse pur electric pentru a parcurge cea mai renumită cursă montană din lume a marcat startul în cursa împotriva timpului. Am avut 250 de zile de la anunţarea proiectului şi până la startul spre Pikes Peak.

Dar I.D. R Pikes Peak este mult mai multe decât o simplă maşină de curse. Prototipul este totodată o demonstraţie a tehnologiei, dar şi un laborator de teste pentru automobilele electrice ale familiei de modele Volkswagen I.D. care vor intra în producţia de serie începând cu anul 2020. Obiectivul acestui eveniment este de a învăţa din motorsport lecţii care să fie apoi aplicate în producţia de serie. De aceea a fost aleasă cursa Pikes Peak International Hill Climb. Drumul de 19,99 kilometri urcă până la o altitudine de 4.302 metri, mai sus decât drumul de pe gheţarul Ötztal din Austria, care este cel mai înalt drum asfaltat din Europa pe care este permisă circulaţia autovehiculelor. 


La Pikes Peak pot participa diferite tipuri de autovehicule, iar cursa a fost organizată pentru prima dată în anul 1916. Volkswagen va concura lacategoria "Unlimited" (= engl. Nelimitat), ceea ce înseamnă că inginerii pot face practic aproape orice doresc. "Am ales această clasă deoarece este momentul optim pentru a ne demonstra expertiza tehnică," a spus François-Xavier Demaison, Directorul Tehnic al Volkswagen Motorsport. În timp ce echipa sa s-a concentrat asupra dezvoltării şasiului şi a transmisiei modelului I.D. R Pikes Peak, Volkswagen a lucrat la designul caroseriei. "Sarcina noastră a fost de a transfera stilul distinctiv al familiei I.D. asupra unei maşini de curse cu adevărat extreme şi emoţionale," a declarat Klaus Bischoff, Directorul Volkswagen Design.

Rezultatul constă într-o maşină de curse unică, cu o secţiune frontală plină de forţă şi cu aripi posterioare concepute pentru a asigura apăsarea aerodinamică maximă. Două motoare electrice antrenează punţile faţă şi spate, generând o putere totală de 500 kW (680 CP). Energia electrică este stocată într-un acumulator litiu-ion împărţit în două module. Circa 20% din energia necesară este generată la bordul maşinii, prin recuperarea energiei de frânare, de exemplu. "Am reuşită să facem câteva descoperiri fundamentale cu privire la energie şi la managementul încărcării. Acestea, cu siguranţă  vor influenţa automobilele I.D. care vor intra în producţia de serie," a spus Willy Rampf, care are multă experienţă în cursele de Formula 1 şi a fost implicat în proiect în calitate de consultant al Volkswagen Motorsport.

I.D. R Pikes Peak a fost prezentat în premieră mondială în 22 aprilie 2018, pe circuitul Alès, din sudul Franţei. După finalizarea testelor ample din Europa, Volkswagen Motorsport şi-a mutat activitatea în statul Colorado, cu scopul de a se pregăti la faţa-locului pentru cursă. Au fost efectuate, de asemenea, sesiuni de drive test pe ruta cursei Pikes Peak, pentru realizarea reglajelor finale. "I.D. R Pikes Peak este cea mai bună maşină pe care am condus-o vreodată pe acest munte," a declarat Romain Dumas, vizibil impresionat după test. Apoi a mai adăugat prevăzător: "Avem însă nevoie şi de condiţii optime în timpul cursei, pentru că avem o singură şansă."

Miercuri, 20 iunie, încep activităţile efective în cadrul cursei. Ordinea de start din ziua cursei va fi decisă în runda de calificări. Încercarea Volkswagen de a doborî recordul pentru autovehiculele electrice, care este în prezent de 8:57.118 minute, începe duminică (24 iunie) la ora locală 08:00 (16:00 CEST). Cele 24 de motociclete înregistrate vor concura la nouă categorii şi vor fi urmate de 67 de automobile împărţite în șase categorii. Automobilul cu cel mai bun timp la calificări va urca primul muntele. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu