→ Un nou record absolut: Volkswagen scrie istorie cu I.D. R Pikes Peak
→ 7 minute şi 57,148 secunde - maşina electrică de curse a mărcii Volkswagen stabileşte un nou record
→ Romain Dumas reuşeşte să bată recordul lui Sébastien Loeb cu 16 secunde
→ I.D. R Pikes Peak: decizătorul sportiv de drumuri al familiei I.D. de automobile pur electrice care vor intra în curând în producţia de serie
Wolfsburg (D) - Volkswagen şi I.D. R Pikes Peak au scris ieri istorie, la cursa Pikes Peak International Hill Climb. La volanul bolidului de 500 kW (680 CP), denumit I.D. R Pikes Peak, Romain Dumas (F) a fost mai rapid decât toți, inclusiv decât automobilele cu propulsie clasică. Astfel, el nu a spulberat doar recordul recent la categoria autovehiculelor electrice, ci a depăşit chiar, cu 16 secunde, recordul absolut, din 2013, înregistrat de Sébastien Loeb (F). Noul record al lui Dumas, de 7 minute şi 57,148 secunde este acum pe primul loc al listei campionilor de la Pikes Peak. Pe această listă putem citi numele unor piloţi de renume, precum Loeb, Walter Röhrl (D), Michèle Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) sau Rod Millen şi fiul său Rhys (ambii din NZ).
"I.D. R Pikes Peak este deschizătorul sportiv de drumuri al familiei Volkswagen I.D. de modele electrice de serie. Astăzi am văzut care este capacitatea acestei tehnologii", a spus Dr. Frank Welsch, membru al Consiliului de Administraţie Volkswagen, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. "Fiecare angajat al companiei Volkswagen poate fi cât se poate de mândru de rezultatul de azi. Felicitări echipei, din adâncul inimii mele. Îmbinând abilităţile inginereşti, cu pasiunea şi implicarea, echipa a reuşit să creeze un automobil fantastic de curse, în doar 8 luni. Volkswagen I.D. R Pikes Peak a reuşit acum cel mai rapid timp din istoria acestei curse montane cu o vechime de peste 100 de ani. Este un rezultat care vorbeşte mai mult decât 1000 de cuvinte în favoarea mobilităţii electrice."
19,99 kilometri, 156 de viraje şi doar o singură încercare. Una soldată cu un succes enorm: Romain Dumas a obţinut victoria absolută la legendara cursă Pikes Peak International Hill Climb a fost iniţiată în 1916 şi a fost disputată acum a 96-a oară. I.D. R Pikes Peak este un automobil de curse extraordinar, pe care Volkswagen l-a creat, pentru cea mai renumită cursă montană. Este o combinaţie optimă de greutate minimă, apăsare aerodinamică maximă şi putere maximă, concepută pentru atingerea performanţelor optime. Inclusiv acumulatori, I.D. R Pikes Peak cântăreşte sub 1.100 de kilograme. Pentru evaluarea performanţelor, Volkswagen a utilizat un soft de simulare pentru a calcula cu precizie cum pot fi obţinuţi cei mai buni parametri în privinţa necesarului de energie şi a performanţelor, pentru încercarea de doborâre a recordului de la Pikes Peak. În ceea ce priveşte caracteristicile aerodinamice, cheia a constat în compensarea pierderii de apăsare dinamică determinată de aerul rarefiat de pe Pikes Peak. Rezultatul poate fi văzut de departe: şasiul cu garda la sol redusă şi aripile posterioare enorme.
Volkswagen s-a îndreptat într-o nouă direcţie şi în privinţa tehnologiei de încărcare. Obiectivul a fost de a încărca automobilul cât mai rapid posibil, cu impact minim asupra mediului. Durata a fost definită prin regulament: în cazul în care cursa ar fi suspendată, trebuie să fie posibilă încărcarea completă a maşinii în mai puşin de 20 de minute. Curentul electric necesar a fost asigurat de generatoare aflate la poalele muntelui Pikes Peak. Drept combustibil a fost ales glicerolul, care din punct de vedere chimic este un alcool. Glicerolul este un produs secundar al producţiei de bio-diesel şi arde practic fără a genera fum sau reziduuri nocive. Glicerolul nu este toxic şi este permis chiar şi ca aditiv în produse alimentare şi cosmetice.
Au trecut doar 250 de zile, din 18 octombrie 2017, adică de la anunţarea proiectului şi până la startul cursei de pe Pikes Peak, la care a fost spulberat recordul, în 24 iunie 2018. Munca de dezvoltare a fost o reală cursă contra cronometru, în care a fost pusă la punct inclusiv această tehnologie inovatoare de propulsie pur electrică plus cerinţele speciale impuse pentru baterii, caracteristicile aerodinamice şi şasiu. Acest efort se datorează muncii neobosite a mecanicilor, inginerilor şi multor altor angajaţi de la Volkswagen, desfăşurată atât la Wolfsburg, cât şi la sediul departamentului de motorsport din Hanovra şi nu în ultimul rând în Colorado, în timpul ultimelor săptămâni de pregătiri.
Volkswagen a avut de partea sa parteneri puternici în proiectul înregistrării unui nou record pe Pikes Peak: Volkswagen R, ANSYS, Michelin, Integral e-drive şi OMP. Volkswagen R, şi-a pus amprenta asupra I.D. R Pikes Peak, contribuind cu experienţa sa în materie de autovehicule de curse. ANSYS a colaborat decisiv la succesul proiectului, oferind suport sub forma softului pentru simulări. Foarte important a fost şi producătorul de anvelope, Michelin, acesta având mulţi ani de experienţă pe Pikes Peak. Astfel a putut oferi tehnologia optimă pentru această cursă. Motoarele electrice care au pus în mişcare I.D. R Pikes Peak au generat împreună 500 kW (680 CP) şi au fost create în colaborare cu Integral e-drive. OMP a pus cireaşa pe tort, creând, de exemplu, costumul de curse, uşor ca fulgul, pentru Romain Dumas şi desăvârşind astfel în manieră ideală filosofia designului uşor aplicată pentru I.D. R Pikes Peak.
→ 7 minute şi 57,148 secunde - maşina electrică de curse a mărcii Volkswagen stabileşte un nou record
→ Romain Dumas reuşeşte să bată recordul lui Sébastien Loeb cu 16 secunde
→ I.D. R Pikes Peak: decizătorul sportiv de drumuri al familiei I.D. de automobile pur electrice care vor intra în curând în producţia de serie
Wolfsburg (D) - Volkswagen şi I.D. R Pikes Peak au scris ieri istorie, la cursa Pikes Peak International Hill Climb. La volanul bolidului de 500 kW (680 CP), denumit I.D. R Pikes Peak, Romain Dumas (F) a fost mai rapid decât toți, inclusiv decât automobilele cu propulsie clasică. Astfel, el nu a spulberat doar recordul recent la categoria autovehiculelor electrice, ci a depăşit chiar, cu 16 secunde, recordul absolut, din 2013, înregistrat de Sébastien Loeb (F). Noul record al lui Dumas, de 7 minute şi 57,148 secunde este acum pe primul loc al listei campionilor de la Pikes Peak. Pe această listă putem citi numele unor piloţi de renume, precum Loeb, Walter Röhrl (D), Michèle Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) sau Rod Millen şi fiul său Rhys (ambii din NZ).
"I.D. R Pikes Peak este deschizătorul sportiv de drumuri al familiei Volkswagen I.D. de modele electrice de serie. Astăzi am văzut care este capacitatea acestei tehnologii", a spus Dr. Frank Welsch, membru al Consiliului de Administraţie Volkswagen, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. "Fiecare angajat al companiei Volkswagen poate fi cât se poate de mândru de rezultatul de azi. Felicitări echipei, din adâncul inimii mele. Îmbinând abilităţile inginereşti, cu pasiunea şi implicarea, echipa a reuşit să creeze un automobil fantastic de curse, în doar 8 luni. Volkswagen I.D. R Pikes Peak a reuşit acum cel mai rapid timp din istoria acestei curse montane cu o vechime de peste 100 de ani. Este un rezultat care vorbeşte mai mult decât 1000 de cuvinte în favoarea mobilităţii electrice."
19,99 kilometri, 156 de viraje şi doar o singură încercare. Una soldată cu un succes enorm: Romain Dumas a obţinut victoria absolută la legendara cursă Pikes Peak International Hill Climb a fost iniţiată în 1916 şi a fost disputată acum a 96-a oară. I.D. R Pikes Peak este un automobil de curse extraordinar, pe care Volkswagen l-a creat, pentru cea mai renumită cursă montană. Este o combinaţie optimă de greutate minimă, apăsare aerodinamică maximă şi putere maximă, concepută pentru atingerea performanţelor optime. Inclusiv acumulatori, I.D. R Pikes Peak cântăreşte sub 1.100 de kilograme. Pentru evaluarea performanţelor, Volkswagen a utilizat un soft de simulare pentru a calcula cu precizie cum pot fi obţinuţi cei mai buni parametri în privinţa necesarului de energie şi a performanţelor, pentru încercarea de doborâre a recordului de la Pikes Peak. În ceea ce priveşte caracteristicile aerodinamice, cheia a constat în compensarea pierderii de apăsare dinamică determinată de aerul rarefiat de pe Pikes Peak. Rezultatul poate fi văzut de departe: şasiul cu garda la sol redusă şi aripile posterioare enorme.
Volkswagen s-a îndreptat într-o nouă direcţie şi în privinţa tehnologiei de încărcare. Obiectivul a fost de a încărca automobilul cât mai rapid posibil, cu impact minim asupra mediului. Durata a fost definită prin regulament: în cazul în care cursa ar fi suspendată, trebuie să fie posibilă încărcarea completă a maşinii în mai puşin de 20 de minute. Curentul electric necesar a fost asigurat de generatoare aflate la poalele muntelui Pikes Peak. Drept combustibil a fost ales glicerolul, care din punct de vedere chimic este un alcool. Glicerolul este un produs secundar al producţiei de bio-diesel şi arde practic fără a genera fum sau reziduuri nocive. Glicerolul nu este toxic şi este permis chiar şi ca aditiv în produse alimentare şi cosmetice.
Au trecut doar 250 de zile, din 18 octombrie 2017, adică de la anunţarea proiectului şi până la startul cursei de pe Pikes Peak, la care a fost spulberat recordul, în 24 iunie 2018. Munca de dezvoltare a fost o reală cursă contra cronometru, în care a fost pusă la punct inclusiv această tehnologie inovatoare de propulsie pur electrică plus cerinţele speciale impuse pentru baterii, caracteristicile aerodinamice şi şasiu. Acest efort se datorează muncii neobosite a mecanicilor, inginerilor şi multor altor angajaţi de la Volkswagen, desfăşurată atât la Wolfsburg, cât şi la sediul departamentului de motorsport din Hanovra şi nu în ultimul rând în Colorado, în timpul ultimelor săptămâni de pregătiri.
Volkswagen a avut de partea sa parteneri puternici în proiectul înregistrării unui nou record pe Pikes Peak: Volkswagen R, ANSYS, Michelin, Integral e-drive şi OMP. Volkswagen R, şi-a pus amprenta asupra I.D. R Pikes Peak, contribuind cu experienţa sa în materie de autovehicule de curse. ANSYS a colaborat decisiv la succesul proiectului, oferind suport sub forma softului pentru simulări. Foarte important a fost şi producătorul de anvelope, Michelin, acesta având mulţi ani de experienţă pe Pikes Peak. Astfel a putut oferi tehnologia optimă pentru această cursă. Motoarele electrice care au pus în mişcare I.D. R Pikes Peak au generat împreună 500 kW (680 CP) şi au fost create în colaborare cu Integral e-drive. OMP a pus cireaşa pe tort, creând, de exemplu, costumul de curse, uşor ca fulgul, pentru Romain Dumas şi desăvârşind astfel în manieră ideală filosofia designului uşor aplicată pentru I.D. R Pikes Peak.
Reacţiile de la cursa Pikes Peak International Hill Climb
Romain Dumas (F), Volkswagen I.D. R Pikes Peak #94
"Extraordinar! Ne-am depăşit chiar şi propriile noastre aşteptări, care au fost deja foarte ridicate. Încă de la testele din această săptămână, ne-am dat seama că este posibil să doborâm recordul absolut. Pentru acest rezultat, a fost necesar ca totul să se îmbine perfect, de la tehnologie la pilot, dar şi la vreme. Este o senzaţie incredibilă că totul a decurs excelent, iar obţinerea recordului pentru Pikes Peak este cireaşa de pe tort. Încă nu îmi vine să cred că acest timp incredibil ne are pe noi ca autori, Volkswagen şi cu mine. I.D. R Pikes Peak este cea mai impresionantă maşină pe care am condus-o vreodată în concurs. Propulsia electrică înseamnă că multe lucruri sunt diferite şi am învățat multe pe parcursul proiectului. Echipa a fost incredibil de meticuloasă şi totuşi a fost calmă. Alături de faptul că am obţinut aceste rezultat, a fost extraordinar faptul că spiritul de echipa a fost fantastic. Sunt incredibil de mândru să fi făcut parte din această echipă."
Sven Smeets, Directorul Volkswagen Motorsport
"Este o zi fantastică pentru Volkswagen. O zi de care suntem foarte mândri. I.D. R Pikes Peak este cel mai inovator şi complex automobil dezvoltat vreodată de Volkswagen Motorsport. Fiecare angajat implicat în proiectul Pikes Peak s-a văzut nevoit să-şi depăşească în permanenţă limitele, să se implice extrem de mult. Fără toate acestea, nu ar fi fost posibil să depăşim repetatele provocări şi să găsim noi soluţii. Pare imposibil să obţii acest rezultat şi mai ales recordul absolut într-un timp atât de scurt, dar echipa noastră a reuşit, datorită pasiunii şi implicării sale. Le mulţumesc tuturor celor care au lucrat atât de intens la acest proiect şi au dat dovadă de un spirit de echipă atât de puternic."
Romain Dumas (F), Volkswagen I.D. R Pikes Peak #94
"Extraordinar! Ne-am depăşit chiar şi propriile noastre aşteptări, care au fost deja foarte ridicate. Încă de la testele din această săptămână, ne-am dat seama că este posibil să doborâm recordul absolut. Pentru acest rezultat, a fost necesar ca totul să se îmbine perfect, de la tehnologie la pilot, dar şi la vreme. Este o senzaţie incredibilă că totul a decurs excelent, iar obţinerea recordului pentru Pikes Peak este cireaşa de pe tort. Încă nu îmi vine să cred că acest timp incredibil ne are pe noi ca autori, Volkswagen şi cu mine. I.D. R Pikes Peak este cea mai impresionantă maşină pe care am condus-o vreodată în concurs. Propulsia electrică înseamnă că multe lucruri sunt diferite şi am învățat multe pe parcursul proiectului. Echipa a fost incredibil de meticuloasă şi totuşi a fost calmă. Alături de faptul că am obţinut aceste rezultat, a fost extraordinar faptul că spiritul de echipa a fost fantastic. Sunt incredibil de mândru să fi făcut parte din această echipă."
Sven Smeets, Directorul Volkswagen Motorsport
"Este o zi fantastică pentru Volkswagen. O zi de care suntem foarte mândri. I.D. R Pikes Peak este cel mai inovator şi complex automobil dezvoltat vreodată de Volkswagen Motorsport. Fiecare angajat implicat în proiectul Pikes Peak s-a văzut nevoit să-şi depăşească în permanenţă limitele, să se implice extrem de mult. Fără toate acestea, nu ar fi fost posibil să depăşim repetatele provocări şi să găsim noi soluţii. Pare imposibil să obţii acest rezultat şi mai ales recordul absolut într-un timp atât de scurt, dar echipa noastră a reuşit, datorită pasiunii şi implicării sale. Le mulţumesc tuturor celor care au lucrat atât de intens la acest proiect şi au dat dovadă de un spirit de echipă atât de puternic."
Sursa: Volkswagen Romania
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu