Audi a lansat noul SQ5 TDI – superdiesel pentru clasa SUV

Modelul de succes Q5 primeste o versiune de top botezata SQ5 TDI. Sub capota se afla un V6 de 313 CP cu un consum de 7,2 litri la 100 km.

Ceea ce parea imposibil acum un deceniu în urma, astazi este posibil: propulsor diesel devine sportiv. De vreme ce producatorul german se autodefineste ca marca premium sport, aparitia noului SQ5 TDI nu trebuie considerata o surpriza, ci un pas firesc în sectorul elitelor din lumea turbodiesel. 

 Prezentat astazi la Le Mans, Franta, înaintea cursei de anduranta în care Audi porneste ca favorit cu patru bolizi cu motoare diesel si diesel-electric, modelul este ultima demonstratie a priceperii inginerilor marcii germane în dezvoltarea motoarelor diesel de înalta performanta.

SQ5 TDI devine noul varf de gama în familia recent lansatului Q5 Facelift si suprinde în primul rand prin raportul putere/performanta/consum.

Propulsorul din dotare este o unitate V6 bi-turbo ce produce 313 cai putere si un cuplu imens de 650 Nm trimis ambelor punti printr-un sistem de tractiune integrala Quattro. Turbinele sunt conectate în serie prin intermediul unui flaps si opereaza pe o plaja de lucru care încep de la numai 1.450 rpm. Varful curbei de cuplu ramane pana la 2.800 rpm, astfel încat motorului nu îi este permis sa se joace foarte mult cu consumul.

Audi sustine ca SQ5 TDI poate parcurge 100 km folosind în medie 7,2 litri la 100 km.

Mult mai impresionanta este acceleratia care de la 0 la 100 km/h se efectueaza în 5,1 secunde. Viteza maxima este limitata la 250 km/h. Merita spus faptul ca sportivul Q5 cu propulsor V6 3.0 TDI biturbo este mai rapid si economic decat Q5 3.2 FSI de 270 cai putere ce ofera un consum mediu de 9,3 litri la 100 km/h si un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde.

Acesta este primul model diesel din istoria Audi care primeste particula ”S”, iar pentru a inginerii au acordat o atentie speciala motorului. Chiar daca este acelasi motor cu care A6 si A7 pot fi înzestrate, unitatea noului SQ5 TDI a primit cateva modificari la nivelul pistoanelor, distributiei, valvelor si cilindrilor, proiectati special pentru acest model la fel ca si sistemul de injectie cu o presiune de lucru de 2.000 bari. Acesta trimite combustibilul în cilindri cu o frecventa de 8 jeturi per ciclu.

Muzica motorului este si ea una speciala. Sunetul baritonal, dar placut al unui biturbo V6 3.0 TDI biturbo este în modulat de un actuator în sistemul de evacuare si îti atrage atentia prin tonalitatea sa. Cifra de consum ar fi aratat alfel daca Audi nu ar fi introdus un sistem inovativ de management termic al motorului, tehnologia start/stop si o pompa de ulei recalibrata. Un rol important îl joaca si transmisia automata Tiptronic ce dispune de 8 trepte.

La nivel estetic se remarca grila motor cu ornamente din bare duble galvanizate ce imita aluminiul, în timp ce spoilerul fata si eleronul pavilionului sunt modificate pentru un plus de sportivitate. Jantele de 20 inci încalta pneuri de 255/45, însa optional pot fi comandate jante de 21 inci. Lampile ceata îmbracate în crom cu inserturi din aluminiu se asorteaza cu grila, capacele oglinzilor exterioare si jantele din aliaj.

Interiorul nu face rabat de la elementele tipice modelelor S. Combinand sportivitatea cu luxul, Audi SQ5 TDI dispune de scaune cu profil sportiv ce pot avea piele Nappa sau Alcantara, volan cu tesitura în partea inferioara, finisaje, pedalier si padele din aluminiu. Optional pot fi comandate patru nuante de piele pentru scaune, inserturi din lemn negru, finisaje Piano si un set de ornamente denumit Carbon Atlas.

Pentru a se diferentia de restul modeleor gamei Q5, versiunea diesel de performanta se individualizeaza prin instrumentarul de bord iluminat în culoarea gri si cu un design 3D al siglei S prezenta de altfel pe praguri, volan si schimbatorul cutiei de viteze.

SQ5 TDI are doar doua nuante pentru caroserie, albastru si negru. Este echipat standard cu directie electromecanica, etriere puternice si o suspensie sport care coboara garda la sol cu 30 mm. În plus, structura celui mai rapid SUV din familia Q5 încorporeaza o structura bazata preponderent de otel de înalta rezistenta care confera siguranta, rigiditate sporita si o masa usoara.

Pe piata europeana SQ5 TDI va ajunge în primul trimestru al anului 2013, pretul de baza fiind stabilit la 58.500 de euro.

 http://www.autopassione.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu