Modelul de succes Q5
primeste o versiune de top botezata SQ5 TDI. Sub capota se afla
un V6 de 313 CP cu un consum de 7,2 litri la 100 km.
Ceea ce parea imposibil acum un
deceniu în urma, astazi este posibil: propulsor diesel devine sportiv. De vreme
ce producatorul german se autodefineste ca marca premium sport, aparitia noului
SQ5 TDI nu trebuie considerata o surpriza, ci un pas firesc în sectorul
elitelor din lumea turbodiesel.
Prezentat astazi la Le Mans, Franta, înaintea cursei de
anduranta în care Audi porneste ca favorit cu patru bolizi cu motoare diesel si
diesel-electric, modelul este ultima demonstratie a priceperii inginerilor marcii
germane în dezvoltarea motoarelor diesel de înalta performanta.
SQ5 TDI devine noul varf de gama în familia recent
lansatului Q5 Facelift si suprinde în primul rand prin raportul
putere/performanta/consum.
Propulsorul din dotare este o unitate V6 bi-turbo ce
produce 313 cai putere si un cuplu imens de 650 Nm trimis ambelor punti
printr-un sistem de tractiune integrala Quattro. Turbinele sunt conectate în
serie prin intermediul unui flaps si opereaza pe o plaja de lucru care încep de
la numai 1.450 rpm. Varful curbei de cuplu ramane pana la 2.800 rpm, astfel încat
motorului nu îi este permis sa se joace foarte mult cu consumul.
Audi sustine ca SQ5 TDI poate parcurge 100 km folosind în
medie 7,2 litri la 100 km.
Mult mai impresionanta este acceleratia care de la 0 la
100 km/h se efectueaza în 5,1 secunde. Viteza maxima este limitata la 250 km/h.
Merita spus faptul ca sportivul Q5 cu propulsor V6 3.0 TDI biturbo este mai
rapid si economic decat Q5 3.2 FSI de 270 cai putere ce ofera un consum mediu
de 9,3 litri la 100 km/h si un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde.
Acesta este primul model diesel din istoria Audi care
primeste particula ”S”, iar pentru a inginerii au acordat o atentie speciala motorului.
Chiar daca este acelasi motor cu care A6 si A7 pot fi înzestrate, unitatea
noului SQ5 TDI a primit cateva modificari la nivelul pistoanelor, distributiei,
valvelor si cilindrilor, proiectati special pentru acest model la fel ca si
sistemul de injectie cu o presiune de lucru de 2.000 bari. Acesta trimite
combustibilul în cilindri cu o frecventa de 8 jeturi per ciclu.
Muzica motorului este si ea una speciala. Sunetul
baritonal, dar placut al unui biturbo V6 3.0 TDI biturbo este în modulat de un
actuator în sistemul de evacuare si îti atrage atentia prin tonalitatea sa.
Cifra de consum ar fi aratat alfel daca Audi nu ar fi introdus un sistem
inovativ de management termic al motorului, tehnologia start/stop si o pompa de
ulei recalibrata. Un rol important îl joaca si transmisia automata Tiptronic ce
dispune de 8 trepte.
La nivel estetic se remarca grila motor cu ornamente din
bare duble galvanizate ce imita aluminiul, în timp ce spoilerul fata si
eleronul pavilionului sunt modificate pentru un plus de sportivitate. Jantele
de 20 inci încalta pneuri de 255/45, însa optional pot fi comandate jante de 21
inci. Lampile ceata îmbracate în crom cu inserturi din aluminiu se asorteaza cu
grila, capacele oglinzilor exterioare si jantele din aliaj.
Interiorul nu face rabat de la elementele tipice
modelelor S. Combinand sportivitatea cu luxul, Audi SQ5 TDI dispune de scaune
cu profil sportiv ce pot avea piele Nappa sau Alcantara, volan cu tesitura în
partea inferioara, finisaje, pedalier si padele din aluminiu. Optional pot fi
comandate patru nuante de piele pentru scaune, inserturi din lemn negru,
finisaje Piano si un set de ornamente denumit Carbon Atlas.
Pentru a se diferentia de restul modeleor gamei Q5,
versiunea diesel de performanta se individualizeaza prin instrumentarul de bord
iluminat în culoarea gri si cu un design 3D al siglei S prezenta de altfel pe
praguri, volan si schimbatorul cutiei de viteze.
SQ5 TDI are doar doua nuante pentru caroserie, albastru si
negru. Este echipat standard cu directie electromecanica, etriere puternice si
o suspensie sport care coboara garda la sol cu 30 mm. În plus, structura celui
mai rapid SUV din familia Q5 încorporeaza o structura bazata preponderent de otel
de înalta rezistenta care confera siguranta, rigiditate sporita si o masa usoara.
Pe piata europeana SQ5 TDI va ajunge în primul trimestru
al anului 2013, pretul de baza fiind stabilit la 58.500 de euro.
http://www.autopassione.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu