Audi și-a stabilit coordonatele strategice în 2017


- Un business solid: o crestere a livrărilor de masini si a veniturilor, cu o crestere a vânzărilor de 8.2% înainte de cheltuielile speciale
- Diesel si airbagurile Takata: în urma elementelor speciale în valoare de € 1.8 miliarde, un profit de €3.1 miliarde si o revenire a vânzărilor de 5.1%
- Puterea mare de auto-finantare: cash flow net de €2.1 miliarde, valoarea netă a lichiditătilor se ridică la €17.2 miliarde
- Modele in plan: două SUV-uri noi până în 2019, trei masini electrice până în 2020, succesori pentru modele de serie importante până în 2018
- O nouă filială: Autonomus Intelligent Driving GmbH dezvoltă tehnologii pentru masini robot.


În următorii ani, Audi îsi va reînnoi gama de produse, va lansa câteva masini electrice si va intra într-o eră digitală de business. Ramura principală de business asigură cheltuielile necesare. În 2016, venitul Grupului Audi a crescut la €59.3 miliarde, iar cresterea vânzărilor înainte de elementele speciale a fost de 8.2%. Compania a acordat €1.8 miliarde pentru rezolvarea problemelor legate de motoarele V6 3.0 TDI diesel si de airbagurile Takata. În urma rezolvării acestora, profitul operational a fost de €3.1 miliarde, rezultând o revenire a vânzărilor de 5.1%.

"2016 a fost un an plin de provocări," a declarat Rupert Stadler, Presedintele Consiliului de Management al AUDI AG, la Conferinta de Presă Anuală, "dar s-a încheiat cu venituri considerabile si am stabilit directiile pentru viitor." Brandul plănuieste să lanseze trei modele electrice până în anul 2020 si să introducă în gama modelelor de serie deja existente si variante electrice. Pentru demararea acestor proiecte, în ultimii trei ani, Audi a instruit deja peste 6.000 de angajati pentru a lucra cu tehnologie de înaltă tensiune. Compania Audi este de asemenea implicată în dezvoltarea unei infrastructuri publice de încărcare rapidă.

Audi, în calitate de lead developer al Grupului Volkswagen, accelerează spre viitor prin tehnologia masinilor self-driving. Noua filială, Autonomus Intelligent Driving GmbH din Munich, lucrează la un sistem de masini autonome pentru orase. Tehnologia se va aplica pentru masini din diferite branduri si este de asemenea o componentă cheie a serviciilor de mobilitate concepute pentru viitor, cum ar fi de exemplu taxiurile robot. Compania este deschisă spre a colabora si cu alti parteneri din sectorul automotivelor si IT.

În acelasi timp, Audi dezvoltă în continuare sisteme de asistentă si pilotare pentru alte situatii de trafic, întâlnite de exemplu pe autostrăzi si drumuri de tară. În noul A8, clientii vor putea folosi pentru prima dată functiile de condus automat Nivel 3 în blocajele din trafic la viteze de până la 60 km/h.

Audi îsi va înnoi semnificativ portofoliul de modele în următorii ani. Pe lângă lansarea noului Audi A8, noi generatii de modele de serie precum Q5 si A5 vor fi lansate cu succes pe piata din 2017. Mai mult, Audi Q2 va fi disponibil pe mai multe piete internationale. În 2018, Audi îsi va consolida linia de top cu lansarea celei de-a doua generatii Audi A7. În acelasi an, Audi Q8 va completa familia de succes a SUV-urilor. Iar în plan pentru 2019 ma este încă un model: Audi Q4, un vehicul utilitar compact si sportiv.

Anul trecut, vânzările Audi au crescut cu 3.6% la un nou record de 1.867.738 de automobile (2015: 1.803.246). Cererea cea mai mare a fost înregistrată pentru modelele Audi Q7 si A4. Grupul Audi a înregistrat o crestere a veniturilor în 2016 - în ciuda anumitor circumstante nefavorabile - cu 1,5% la €59,317 milioane (2015: €58,420 milioane).

"Calitatea afacerii noastre în continuă crestere se reflectă în revenirea vânzărilor de dinainte de problemele speciale" a declarat Axel Strotbek, membru al Consiliului de Management al AUDI AG pe Finante si IT. "Prin rezultatul de 8.2%, ne aflăm între perimetrii de crestere stabiliti în ciuda provocărilor si a cresterii cheltuielilor." Rezultatele anului anterior arată o crestere de 8.8%. Profitul operational înainte de elementele speciale reprezintă €4,846 milioane în 2016 (2015: €5,134 milioane).

Pentru situatiile speciale, Grupul Audi a alocat €1,632 milioane în 2016 pentru a rezolva problema cu motoarele V6 3.0 TDI diesel în Statele Unite (2015: €228 milioane). De asemenea, €162 milioane (2015: €70 milioane) au fost alocate pentru posibilele defecte ale airbagurilor Takata. În total, profitul anului 2016 este de €3,052 milioane (2015: €4,836 milioane) si o revenire a vânzărilor de 5,1% (2015: 8,3%).

Grupul Audi a obtinut un profit brut de €3,047 milioane (2015: €5,284 milione). Scăderea comparată cu anul precedent reflectă nu doar cheltuielile speciale, dar si un rezultat financiar mai scăzut.

În vederea sustinerii strategiei corporate anuntate vara trecută, Audi a pornit în 2016 pachetul de măsuri SPEED UP! "Astfel, vom continua să crestem sistematic procesul si eficienta cheltuielilor în 2017", a declarat Strotbek. "Acest fapt ne va ajuta să atingem cotele de profitabilitate din target si să generăm fondurile necesare pentru directiile de inovatie si investitii."

Grupul Audi plănuieste să aloce un capital de investitii de aproximativ 5.0% - 5.5% din venitul anul total. Se asteaptă ca nivelul capitalului de investitii să depăsească usor planul strategic al companiei de 6.0% până la 6.5%. Venitul net ar trebui să fie din nou pozitiv, dar este posibil să se situeze sub cel de anul trecut având în vedere cheltuielile legate de problema diesel. Grupul Audi anticipează o usoară crestere în volumul de masini ce urmează a fi livrate în anul următor. Datorită cresterii vânzărilor, compania îsi doreste să atingă un prag de crestere între 8 si 10%. Se asteaptă o crestere a nivelului de investitii între 15 si 18%.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu