Un prim semestru excelent pentru marca Volkswagen


Continuarea îmbunătățirii semnificative a veniturilor din vânzări, a profitului operațional înainte de articole speciale și a ratei rentabilității → Continuarea ofensivei SUV de succes; creșteri înregistrate în toate regiunile lumii → Confirmarea previziunilor anuale pentru 2018 → Membrul consiliului de administrație, responsabil pentru aspecte financiare, Dr. Arno Antlitz: “Suntem pe drumul cel bun. Cu toate acestea va trebui să accelerăm în continuare transformarea, pentru a crește profitabilitatea pe termen lung la un nivel competitiv și viabil pentru viitor“

Wolfsburg - După startul bun de la începutul anului, marca Volkswagen continuă dezvoltarea de succes și în al doilea trimestru. Marca a înregistrat creșteri semnificative ale veniturilor din vânzări, ale profitului operațional și rentabilității. În perioada ianuarie - iunie, veniturile din vânzări au atins 42.7 mld €, cu 8 procente peste cele înregistrate anul precedent, în mare măsură datorită creșterii puternice a vânzărilor de autovehicule. Odată cu livrarea a 3,12 milioane de  autovehicule s-a înregistrat un nou record trimestrial. Profitul operațional după deducerea articolelor speciale, a crescut cu 20%, la 2,1 mld €. Rata rentabilității s-a îmbunătățit cu 5% (față de 4,5% în 2017). În legătură cu gestionarea crizei emisiilor, marca a înregistrat în primul semestru cheltuieli singulare în valoare de 1,6 miliarde €. Astfel, profitul operațional după articole speciale a fost de 0,5 miliarde €.

"Performanțele operaționale bune din primul semestru arată că facem pas cu pas progrese în direcția realinierii mărcii Volkswagen. Cererea clienților pentru noile noastre modele se află la cote ridicate. În același timp, continuăm să exercităm o disciplină accentuată cu privire la costuri. Trebuie să urmărim în mod consecvent această cale și să accelerăm transformarea noastră în vederea creșterii profitabilității pe termen lung, la un nivel competitiv și viabil în viitor," spune Dr. Arno Antlitz, membrul consiliului de administrație Volkswagen, responsabil pentru  aspecte financiare şi vânzări.

O provocare pentru a doua jumătate a anului va fi trecerea la procedura de certificare WLTP, care implică mai mult timp. Din al treilea semestru, marca se așteaptă la efecte temporare asupra profitului operațional și a lichidității, ca urmare a acestei modificări. Cu toate astea, conducerea mărcii si-a văzut previziunile anuale confirmate. Pe această bază, se așteaptă ca veniturile din vânzări să crească cu 10 procente și profitul operațional înainte de articole speciale să înregistreze o creștere cuprinsă între 4 și 5 procente. Cash-flow-ul operațional înainte de articole speciale va înregistra valori pozitive.

O revenire în toate regiunile lumii, ca urmare a ofensivei SUV
Unul dintre factorii majori ai evoluției pozitive înregistrate de la începutul anului a fost continuarea, cu succes, a ofensivei SUV. În timp ce Tiguan-ul a devenit un bestseller global, a doua generație a emblematicului model Touareg  a fost lansat cu succes în trimestrul al doilea. Cu peste 100.000 de comenzi primite de la lansare, T-Roc este de asemenea foarte popular în Europa. Modelul T-Cross  prezentat recent va fi următorul SUV lansat de Volkswagen.

În decursul unui an, Volkswagen a crescut ponderea SUV-urilor în vânzările de autovehicule, la nivel mondial, de la 13 procente, în prima jumătate a anului 2017 la 18 procente, valoarea actuală. Creșterea este evidentă mai ales în Europa, unde ponderea SUV-urilor a crescut de la 17 la 25 de procente in decursul anului. În America de Nord, această pondere a crescut de aproape 4 ori, de la 10  la 38 de procente.

În ceea ce privește totalitatea livrărilor, Volkswagen a înregistrat în prima jumătate a anului evoluții pozitive în toate regiunile lumii. Marca și-a crescut livrările atât pe piața autohtonă Germania, cât și pe piețele Europei de Vest, China și SUA, cu un procent situat în zona medie spre superioară a unei creșteri cu o singură cifră. În piețele emergente ale Rusiei și Braziliei, livrările au crescut cu mai mult de 20 de procente.

Ponderea mai ridicată a SUV-urilor, care au marje mai ridicate, precum și creșterile continue în anumite regiuni au adus contribuții cheie pentru îmbunătățirea poziției financiare a mărcii în prima jumătate a anului. În plus, îmbunătățiri suplimentare ale productivității au fost realizate şi prin pactul pentru viitor. Până la sfârșitul anului 2018, urmează a fi realizate economii de până la 2,2 miliarde €. Volkswagen își propune economii anuale de 3 miliarde de euro în Germania, ca rezultat al pactului pentru viitor.

Generarea de fonduri suplimentare este necesară pentru realizarea investițiilor din surse proprii implicate de transformările în domeniul mobilităţii electrice și al sistemelor autonome de conducere, precum și pentru inițiativele digitale. Adaptarea la concurența tot mai acerbă impune ducerea la bun sfârşit a pactului pentru viitor, precum și eforturi adiționale pe un orizont de timp  ce depășește anul 2020. Consiliul de administrație și reprezentanții angajaților  vor delibera asupra noilor măsuri ce se impun și vor coopera pentru a transforma Volkswagen într-o marca competitivă durabil și viabilă pentru viitor. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu