Cum dezvoltă Volkswagen mașina viitorului în mod virtual


→ O vizită la laboratorul de proiectare virtual al Volkswagen
→ IT are o colaborare strânsă de Departamentul Tehnic


Wolfsburg - Lumina blândă a soarelui se revarsă pe ferestrele laboratorului de proiectare virtuală al Volkswagen din Wolfsburg. Douăzeci de ecrane pulsează simultan, unele dintre ele afisând grafice, altele sute de linii ale codurilor de programe. În centrul laboratorului se află o machetă la scara 1:4 a unui Golf. Frank Ostermann inspectează macheta si apoi îi schimbă rotile, înlocuieste farurile de spate si modifică oglinzile retrovizoare. Ostermann dă comenzi vocale si gesticulează pentru a schimba caracteristicile machetei. Totul se realizează în interval de câteva secunde. Realitatea augmentată face posibil acest lucru. Programul software care implementează comenzile a fost dezvoltat în laboratorul de proiectare virtual, iar rezultatele echipei ar putea revolutiona universul ingineriei si proiectării.

 
Florian Uhde (dreapta) de la Laboratorul de proiectare virtuală IT al Volkswagen Group testează programul software nou-dezvoltat pentru Microsoft HoloLens. El schimbă modelul rotilor prin control gestual. În acelasi timp, Frank Ostermann (stânga) oferă informatii via Skype despre o întâlnire recentă.

Florian Uhde (stânga) si Christopher Krey (dreapta) de la Laboratorul de proiectare virtuală IT al Volkswagen Group analizează constructia sasiului modelului actual Golf.

Ostermann poartă "HoloLens", ochelari de realitate combinată. Computerul mobil dezvoltat de Microsoft proiectează continut virtual pe un obiect fizic prin control gestual si comenzi vocale. Ostermann trebuie doar să indice cu degetul si HoloLens proiectează o altă culoare pe Golf, instalează diferite roti si modifică forma aripilor. La început, Golf este un model R-Line, dar pe măsură ce se proiectează modificările, devine o versiune cu totul nouă. Poate că exact acest model va apărea în reprezentante peste sase luni.

Ostermann (52) este un inginer specialist în proiectare inginerească. La Volkswagen, în Wolfsburg, el conduce Laboratorul de inginerie virtuală, unul din cele sase laboratoare care functionează la Volkswagen Group IT în Wolfsburg, Berlin, Munchen si San Francisco. Cel mai recent laborator îsi începe operatiunile chiar acum în Barcelona. În carul acestor laboratoare, specialistii de la Volkswagen construiesc viitorul virtual împreună cu institute de cercetare si parteneri din tehnologie. Noi solutii în domeniile Big data, Industry 4.0, Internetul interconexiunii obiectelor (internet of things), conectivitate, servicii de mobilitate si realitate virtuală sunt descoperite ca rezultat al acestei colaborări strânse.

"La Volkswagen, utilizăm realitatea augmentată si realitatea virtuală de ceva timp, în special pentru a crea o perspectivă tridimensională," spune Ostermann. "Facem acum un pas înainte la Laboratorul de inginerie virtuală. Transformăm această tehnologie într-un instrument de dezvoltare tehnică. Aceasta va permite inginerilor Volkswagen să lucreze pe un vehicul virtual, să-I schimbe echipamentele după dorintă si chiar să proiecteze noi componente în mod virtual. Rezultatele muncii lor se pot vizualiza instantaneu."

"Colaborăm cu colegii nostri de la Departamentul Tehnic si suntem deja în faza finală de elaborare a conceptului si studiilor de proiectare ale unui nou automobil," declară Ostermann. "Contribuim cu know-how la dezvoltarea produselor tehnice si oferim solutii personalizate pentru toate mărcile din Grup în domeniul proiectării virtuale si al proiectării sistemice."

Care este ratiunea acestei abordări? Realitatea augmentată si cea virtuală ajută la economisirea semnificativă a timpului si costurilor de dezvoltare. Fiecare etapă a procesului se desfăsoară mai rapid si eficient, de exemplu cu software-ul HoloLens al Laboratorului de inginerie virtuală.

HoloLens nu numai că proiectează orice modificare de design si echipament direct pe macheta fizică, dar si permite în acelasi timp echipei de proiectare să lucreze simultan în diferite locatii, de exemplu echipele din Wolfsburg, Chattanooga si Shanghai. Toti cei implicati vizualizează modelul actual si pot efectua modificări simultan, ceea ce face ca remodelarea extrem de costisitoare ca timp, de exemplu a machetei din argilă, să devină istorie. "Echipele pot urmări si compara în mod direct modificările minimale aduse si pot lua ulterior o decizie. Aceasta înseamnă că îsi pot atinge obiectivele mai rapid", explică Ostermann.

În acest moment, software-ul HoloLens este încă în faza de testare. În viitor, el va permite utilizatorilor să acceseze toate informatiile despre un model Volkswagen si să prezinte diferite versiuni de caroserii ale unui model în toate variantele posibile: dezvoltatorii vor putea transforma virtual o berlină într-un SUV, break, decapotabilă sau coupe.

"Cu numai câtiva ani înainte, toate acestea erau fictiune", spune Ostermann. "Acum este clar că acesta este modul în care vom dezvolta următoarele modele." 


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu